Fetite cu pachetelul de mancare

Pachetelul pentru scoala

Numarul de ore pe care le frecventeaza zilnic un scolar este destul de crescut astfel incat necesitatea unei gustari devine acuta mai ales atunci cand in linistea unei ore stomacelul micutului sustine un adevarat concert

Societatea moderna atrage dupa sine – odata cu prelucrarea din ce in ce mai rafinata a alimentelor – si o rata crescuta a obezitatii mai ales in randul scolarilor. Problema de actualitate este de fapt situatia parintilor foarte ocupati care nu gasesc timpul necesar pentru a pregati copiilor o gustare sanatoasa si aleg sa ofere acestora o suma de bani care desigur va fi sursa unor junkfood-uri atat de delicioase, la indemana, dar complet nesanatoase.

Ce trebuie sa contina o gustare sanatoasa?

O gustare sanatoasa trebuie sa fie un echilibru nutritional intre carbohidrati, proteine si grasimi. iata cateva dintre alimentele care combinate reusesc sa corespunda criteriilor unei diete sanatoase:

  • Cereale integrale – o portie de cereale integrale primeaza intotdeauna in fata unora procesate deoarece contin mai multe fibre si nutrienti echilibrand digestia micutului.
  • Alese in cantitati moderate si cu continut redus de grasimi branzeturile reprezinta o alegere buna pentru pachetel deoarece reprezinta o sursa de calciu si sunt satioase.
  • Daca esti nesigur in privinta cantitatii zilnice insuficiente de calciu pe care o primeste copilul, puteti opta pentru 250 ml de suc de portocale fortificat sau facut acasa in storcatorul de fructe; suplimentar gustului dulce acesta va asigura o cantitate crescuta de vitamine si minerale.
  • Asemenea branzeturilor si laptele trebuie ales in functie de cantitatea de grasimi; se prefera adesea laptele de vaca cu continut de 1%-2% grasimi, acesta fiind una dintre cele mai bune surse de lipide saturate si de calciu din alimentatia micutului.
  • Legumele ar trebui de asemenea sa fie omniprezente in pachetelul micutului. Fie ca adaugi salata, cateva bucatele de castravete sau alt tip de legume in sandwich-ul pe care il pregatesti sau sau in placintelele calde de dimineata, acestea sunt esentiale pentru dezvoltarea corespunzatoare a copilului. Daca micutul le refuza complet din alimentatie, ii poti strecura cateva bucatele de telina sau morcovi intr-un suc de mere pregatit in casa.
  • Iaurturile sunt alegeri delicioase si rapide pentru o gustare intre ore. acestea pot fi consumate ca atare sau se pot combina cu fructele sau dulceturile preferate ale copilului. De asemenea, si in cazul lor se prefera cele cu continut redus de grasimi. acestea ajuta tranzitul intestinal al copilului si cel mai frecvent sunt o sursa excelenta de calciu si vitamine.
  • Fructele ar trebui sa fie nelipsite dintr-o dieta zilnica echilibrata datorita continutului semnificativ in vitamine si minerale. Pune-i in pachetel fructele preferate, iar atunci cand mergeti la cumparaturi lasa-l pe el sa si le aleaga. În acest fel le va servi cu mult mai multa placere si le va imparti cu drag noilor sai prieteni sau colegilor. Pentru a fi mai apetisante pot sa le tai sub diferite forme atragatoare.

Ce nu ar trebui sa contina pachetelul?

Sub nici o forma in gustarea pentru scoala nu ar trebui sa fie alimente inalt procesate sau cu continut ridicat de zahar si grasimi. acestea contin glucide cu absorbtie rapida care au rolul de a creste rapid glicemia producand imediat senzatia de satietate dar nu sunt sanatoase si, mai mult, foamea va reaparea intr-un interval de timp relativ scurt. Printre cele mai reprezentative pentru aceasta clasa sunt dulciurile si margarina. atunci cand totusi alegem sa cumparam astfel de produse pentru pachetelul copilului ar trebui sa optam pentru cele cu mai putine E-uri, aditivi, conservanti sau indulcitori. chiar si in conditiile unor educatii nutritionale adecvate, dorinta copilului pentru dulce va compensa lipsa alimentelor sanatoase. Pretul platit se va observa in timp atunci cand parintii realizeaza aparitia obezitatii; acesta este motivul pentru care parintii trebuie sa acorde intotdeauna suficient timp alimentatiei copilului lor.